Thursday, 19 March 2015

Tanda terakhir

Awak..berat sgt hati sy nk ckp ini semua..tapi sy trpksa lakukan..slpas ini sy xkn mncul lg dlm hdup awk slmanya..sy xkn ad lg dlm ngatan awk slmnya..sy akn hilang trus dri pndngn dn hdup awk..ap sy lakukn ini bkn untk mngglkn awk dgn sngaja ttapi sy tahu awk dh ad insan yg lbih baek dri sy..sy tahu semua pnca ini salah sy..sy mnta maaf ssgat..xp sy dh xmmpu lg nk tnggung ksakitan ini..stiap kali sy bka dn lihat hnya ade nma dye shj dn nma awk dkat dye..hati sy mnjadi smakin skit sgt smpai sy rsa dada sy mcm dihempak batu😞😞 sy sdar mngkn ini blasan kpd sy..xp awk sy bnar2 sygkn dn cntai awk smpnuh hati sy.. Sy nk jdikn awk teman hdup sy yg sah dn halal slmny...xp apkn dy lg sy dh xmmpu nk lhat awk dgn dye..sy dh xkuat lg...sy xmmpu nk tnggung lg..sy tahu awk jg prnh alami prkra ini dn malah lbih sakit lg..jd sy sdar mngkn cnta sy dh xlyak lg untk awk..sy mnta maaf bkn niat sy nk jd cm ni..sy xmnta dn sy xmnghrap...jd sy akn prgi dan sy hrap sgt slpas ini hdup awk akn lbih bhgia slmnya..sy tahu dy mmpu wt hdup awk lbih bhgia lg slpas ini...bg sye awk lh cnta prtma sye ..kngan antra kita sy akn hrgai dan abadikn dlm hdup sy slmnya..stiap snyuman dan tngisan antra kta adlh prkra yg pling brnilai dlm hdup sy..sy sdar mngkn slpas ini sy xkn dpt lg semua ini..sy redha sy berserah..niat sy xnk skit pn nk lukakn hati awk..xp sy xmmpu lg nk tgk maafkn sye awk...jika sy mmpu untk mngubh sglny pasti akn sy korbankn sglny untk awk dn sy hrap sgt hnya sy insan yg ad dlm hdup awk...πŸ˜”πŸ˜” maafkn sy..Slmat tinggl awk 20.3

Wednesday, 18 March 2015

Permata

Assalamuailaikum kpd semua kenkawan yang kenal sy..maaf mlm ni xdpt sy nk tdo..hmm sy cma ingin mnyampaikn satu perkara sblum kita akn pergi slmanya. Akhirnya mlm ini sy tahu jga prkra itu..maaf la awk sbb cara sy ni smpai trpksa mnipu awk..sy tahu dgn cara ini jga sy bleh tahu..sblum ni hati sy sdah merasakn sesuatu xp sy xykin..xp xmngapa la sy sdar semua ini jg salah sy.. Awk!! Sy xprnh pn nk mrh awk jka sblum ini sy mngkn ckp ksar ke trtnggi suara ke sy mnta maaf sangat2 tau..sbb sy fkir cara ini shj yg akn wat awk bnci sy..hee..awk dri hari prtma sy jmpa awk sjujurnya sy xprnh nyesal skit pn..sblum awk hadir dlm hdup sy..sy adlh seorang insan yg kosong dlm jiwa dan hati saya ini..tetapi awk dtg dan sudi temankn sy walau ap jua keadaan skli pun..sy xprnh lupa saat mula2 kita jmpa..tetapi bbrpa tahun sblum tu kita prnh jmpa jg xp yela zmn sklh kn bdk2 lg hiks..mlm tu sy dtg dgn moto lagenda hitam sy parking dpn 7e..msa sy tengk je awk tgh busy ngn customer..xp awk xtahu pn tu sye hehe..smpai akhirnya awk tahu jga..so setiap mlm sy dtg tgk awk bkerja..awk ngat lg x sy prnh jnji nk tmankn awk smpai kpagi..ye la mna tahu ade pnyamun dtg k nanti hehe..last2 kantoi ngn kwn sye sndri hehe..satu mlm tu ayh awk ad dtg antr mkanan kt awk huhu takut jg sy time tu..nsib baek ayh awk xprsan sy msa tu fuhh lega hati nie..hee..msa mula2 awk ckp nk jmpa sy kt rmh awk tu sy ngat awk grau je..ye la xkn la nk smpai jmpa kt rmh kot..xp xsngka awk mmng serius..so sy pn heran cm mna tetiba sy boleh ad kekuatan nk pgy rmh awk walhal sy ni dh malu sgt2 dh haha....xp nsib baek family awk semua baik2..awk slama sy knal awk..sy rsa kagum sgt dgn awk..awk seorang yg kuat n tabah..awk xprnh putus asa dgn sy..awk sntiasa ad saat sy prlukn awk..awk prnh ckp yg kita adlh psagan yg pling bhgia skli didunia ini pda msa itu..sy pun rsa bertuah sgt dpt mngenali awk..setiap kali sy blik cuti msti sy akn tipu awk..ksian awk slalu kna tipu..hehe..ye la sy cma nk wt kjutan je..xp sy tahu awk dh tahu sy nk balik time tu sbb awk dh ad seseorang kt tmpt sy ini hmm..xpe la..awk sy mnta maaf atas segalanya sy sdar sy mngkn dh xlayak untk awk....awk seorang yg kuat dn setia dlm cnta awk..beruntung sgt kpd sesiapa yg dpt memiliki cnta awk tu..wlau siapa pn dy sy hrap sgt dy dpt mbhgiakn awk lbih dri ap yg telah sy beri..sy tahu sy telah gagal dn melukan hati awk sgt2.. :'(  awk sy mnta maaf sbb lukakn hati awk..sy tahu luka hati awk tu trlalu dlm sgt bagi awk..setiap kngan stiap ucapan stiap detik antra kita akn sy abadikn dlm jiwa sy..bg sy awk adlh cnta pertma sy..awk hadir saat sy memrlukn..awk sntiasa ad dsisi sy bila saat sy jatuh..awk xprnh tngglkn sy bila msa sy brsedih..awk sntiasa mnyokong sy..trima ksih sgt2 atas semua  ini..smoga Allah mblas perbuatan baik awk...sy tahu ini mngkn yg trakhir antra kita..sy tahu awk telah ad yg jauh lbih baek dri sy..awk bljar rajin 2 tau..bg trcpai cita2 awk..sya akn sntiasa doakn awk dri jauh..awk trima ksih sbb sudi hdir dlm hdup sy..awk trima ksih sbb trlalui mncntai sy...sy tahu sy mngkn xkn dpt mncari penganti sprti awk lg slpas ini..xp saya tahu awk layak dpt lbih baek dri sy..awk sy betul2 sygkn awk sgt2...sy rsa sdeh sgt bila sy tahu awk dh ad dy..xp sy sdar semua ini adlh brpnca dari sy..sy sdar sy xkn dpt ambil masa yg lalu..xp sy nk awk tahu yg sy betul2 cntakn awk..sy xprnh rsa sdeh cm ni...  :'( .bila sy tgk nma dy ad dlm  dp  insta awk dan nma awk dlm dp dy..hati sy sakit sgt..sy mngis.... Sy rsa sakit sgtt..sy rsa cba tahan xp xthu knp hati sy ttap sdeh..sy tahu knp..sy xnk ngis xp sy xtahu knp....xp sdar sy msti trima semua ini..sbb semua ini  adlh salah sy sndri..awk jga dri elok2 tau..jgn tdo lewat sgt..xbaek untk kchtan awk...sy akn sntiasa mndoakn kbhgiaan awk dgn dy....awk trima ksih..sbb prnh ad dlm hdup sy :'( 11.03.13

Tuesday, 15 July 2014

Dari ramadhan sehingga syawal

Assalamuailaikum..awk2 semua :).. Tetiba... Tringin nk tulis kt cni..hee..tu pn sbb dy gtaw ptg td..tlg ngatkn haha..sblum tu slmt berpuasa semua kpd rakan2 tyra.. Maaf..kkdng hati ini bnyk sgt berfikir bnyk sgt memberontak..xtahu knp jd cm ni..hmm bkn xnk cal bkn xnk msj..xp kkdng msa tu seolah mnjdi smkin terhad xtahu kmna msa tu lari.. Maaf atas lyanan slma ini maaf atas sglany.. Klu bleh xnk libatkn mu dlm semua ini.. :'( kkdng xda niat pn nk skitkn hati atau nk lukakn hti xp ssh nk bg org lain fhm.. Trima ksih sbb masih sbar trima ksih sbb masih setia trima kasih sbb ambil berat trima ksih atas sglanya.. :'( sjujurny xprnh pn nk pndang hina atau rendah..xprnh trlintas ckit pn dlm hti ini.. Cma kkdng bila fkiran ini mmkirkn prkra yg lbih besar lbih jauh dhdapan.. Kkdng seolah mcm xknl dri ini sndri.. Sjujurny ini bkn sifatku.. Bkn ini yg ddik sjak kcil..ini bkn driku xp maaf sbb kau trpksa brtemu dgn sbhgian driku ini..aq tahu kau rndu sgtt msa yg dlu.. :') moga ktengan hdir dn psti saat itu akn kmbali.. 

Friday, 6 December 2013

( ^_______^ )

Salam'Alaykum.

Alhamdulillah. harini baru lega demam. harini pulak teringat nak hapdet belog ni. harini jugak rasa cemburu sangat dekat dia, dia, dan dia. huhh! happy nya dia. takdak masalah ke? bukan bukan. Yakin dengan Allah. Bersangka baik dengan Allah. Allah uji kita tanda DIA sayang, right? :)

Actually, banyak benda nak stori-mori masa dia call. tapi keadaan tak pernah mengizinkan. asal jek nak cakap, mesti jadi benda lain. takpe. bersangka baik dengan Allah. In Sha Allah. Everything gonna be okay. :)

tadi terjah-terjah belog org, terjumpa dan terbaca satu belog ni. serius jealousssss yoooouuuu. :) tapi takpelah, semuanya dari Allah kan. :)

Untuk dia di sana, moga segalanya baik2 jek. serius, banyak benda nak cakap. banyak benda nak cite. nak jugak mcm dia dan dia tuuu. nite! with love, Tyen.

Wednesday, 27 November 2013

^_____^

Salam'Alaykum.

abang-abang, kakak-kakak, adik-adik, makcik pakcik semua sihat? Alhamdulillah. Syukur yee.

Hee, kemunculannye ambe kat sini untuk menghilangkan  kebosangan ambe ni. nak menulis mencoret bermadah berpujangga kat sini. *boleh tunjuk kt anak cucu nanti* hehee.

Ok. hari ni 27hb November 2013. makin hari makin beranjak usia. makin banyak salah silap yg ambe  TERlakukan. Mama, abah, adik, saudara, si comel, sahabat, kawan, n sesiapa sahaja sekalipun. tegurlah diri ini andai ku tersalah langkah. bimbinglah ku ke jalan yg benar. ku mohon.

Lama ambe menyepi. kan? Bukan sengaja. namun ada sbb yg tak dpt ambe nak elakkan. Pelbagai keadaan yg ambe hadapi sepanjang ambe diamkan diri tu. ada suka. ada sebaliknya. itulah lumrah kehidupan.

Dalam kebosangan ambe ni, ambe TERjumpa balik buku pemberian org yg paling ambe sayang.. iaitu..mama dgn abah ambe..hehe..nak tahu buku apa? ' motivasi untuk jadi wanita paling bahagia'. sejujurnyaa..ambe suka buku tu. macam-macam motivasi utk diri kita. ^^ Terimakasih sayang ;)

Dan ambe jugak nak ucapkan bebanyak terima kasih utk si comel ambe sbb hadiahkan novel 'ayat-ayat cinta' tu. ambe pun taktahu mana dia cari. sedangkan ambe cari dah bertahun pun tak jumpa-jumpa. hihi ^^ terima kasih jugak utk novel extra tu. Thanks a lot.

Untuk family tercinta tersayang terindu terkasih dan segala ter ter ter lagi, ambe sayang kalian. buat si comel ambe yg jauh di sinun, semoga segalanya baik baik sahaja. Selamat menjalankan tugas! ;)

Lots of love,
Tyen